CONVERSEO IMPACT

Hoe meet je de resultaten van je SEO-inspanningen?

hoe meet je seo resultaten
Picture of Jaimy van Wijngaarden

Jaimy van Wijngaarden

Laatst bijgewerkt: 11/05/2024

Wanneer je aan de slag bent met gegaan met zoekmachine optimalisatie (SEO) voor je website dan wil je graag weten wat het resultaat van je inspanningen is. Houdt er rekening mee dat er altijd minimaal een paar dagen en soms zelfs een paar weken tussen zit voor de resultaten zichtbaar zijn.

Website een zetje geven in Google

De Google crawl bot komt afhankelijk van de grootte van je webshop enkele keren per week/per maand langs. Heb je een belangrijk artikel geschreven die tijdsgevoelig is? Dan kan je het artikel pushen door de URL handmatig in Search console up te loaden. Zo geef je de crawl bot een zetje en wordt de URL een stuk sneller geïndexeerd. Doe dit niet te vaak, het zorgt er namelijk voor dat de crawl bot ontmoedigd wordt om zelf vaker langs te komen.

Hoe meet je de resultaten van je SEO-inspanningen?

Er zijn diverse manieren om de resultaten van je zoekmachine optimalisatie te meten en op basis daarvan te optimaliseren. Sommige van deze tools zijn wat complexer, maar als je serieus aan de slag bent met SEO dan zijn deze tools onmisbaar.

Conclusie

Door de juiste data te verzamelen en te analyseren, kun je zien waar je SEO-strategie goed werkt en waar er ruimte is voor verbetering. Wil je eens dieper duiken in hoe zoekmachine optimalisatie jouw webshop naar het volgende niveau kan tillen? Boek dan een meeting met onze SEO expert Jaimy van Wijngaarden, en laten we samen jouw website aan de top van Google brengen.

Laatste blogs

Onze diensten

Waarom klanten voor ons kiezen

Relevante Blogs

Maak je webshop toekomstbestendig!

Geef je webshop op korte termijn meer winst en op lange termijn toekomstbestendig met onze bewezen formule.

Scroll to Top
Open chat
Spar vrijblijvend met ons!
Hey, waar kan onze SEO & CRO Expert Jaimy je mee helpen?